21 Şubat 2012 Salı

Bir Belgesel,Bir Film

Ntv'nin yayınladığı Olağanüstü Kadınlar belgeseli ile Pazar akşamları ailece ekrana kilitleniyoruz.Yaklaşık 4 haftadır dünyanın en sıra dışı kadınlarının hayatlarını izliyoruz.13 haftalık bu  belgeselden hep bahsetmek isterken, araya başka konular girdi, yazmayı unuttum.Bugüne kadar; Wallis Simpson, Coco Chanel, Hedy Lamarr, Madame Chiang Kai-Shek yayınlandı.Önümüzdeki hafta Pazar günü saat 22.00'da ekran başında olursanız bu defa  Audrey Hepburn'ün hayatı anlatılacak.



İlk resim İngiltere Kralı Edward ve olağanüstü kadın Wallis Simpson'a ait..Dünyanın en büyük aşkı yaşanmış ve kral Edward  uğruna tahtı bıraktığı Wallis Simpson ile evlenmiş.Dikkatinizi şu cümleye çekerim 'UĞRUNA TAHTI BIRAKTIĞI'....:))
İkinci resim Hedy Lamarr'a ait.Hem güzel,hem aktris, hem de bilim insanı.Bir kadın hem çok güzel, hem çok zeki olabilir mi diye soranlara işte kanıt....:)) Diğer olağanüstü kadınları kaçırmayın derim....

Gelelim filmimize.Hani bütün gazetelerden yorum okudunuz biliyorum, ama ben kusur kalmayayım dedim...
Fetih 1453...Hafta sonu izledim, her ne kadar film hakkında eleştiri yazılsa da, bence Türk sinema tarihinde milad kabul edilecek bir film.Neden derseniz, Hollywood filmlerini aratmayacak kadar güzel görsel zenginliğe sahip.Aşağıda bahsedeceğim gibi film de takıldığım noktalar oldu, ama o kadar kusura nazarlık diyelim. Filmin izlenme rekoru kıracağını düşünüyorum.Çünkü sinemadan çıktığımda, bir sonraki seansın bilet kuyruğuna inanamadım.

Gelelim filmin ufak tefek yanlışlarına. Fatih Sultan Mehmet karakteri daha güçlü,daha kültürlü ve daha kararlı olmalıydı. Ulubatlı Hasan karakteri filmde bir hayli baskın ve bu bana çok anlamlı gelmedi, ama benim duygusal olarak en çok etkilendiğim sahnede ona ait. Osmanlı İmparatorluğu ile adeta özdeşleşmiş mehter takımını hiç göremedik.Her şeye rağmen savaş filmi olarak Türk sinema tarihine geçecek bir film olduğuna inanıyor, iyi seyirler diliyorum....:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...