22 Şubat 2012 Çarşamba

Ellerine sağlık Garanti.....

Dün havayı güzel görünce dışarıda işlerimi halledip, arkadaşımla buluşup, Karaköy'e attık kendimizi.Eski Borsa binasının önünden geçip biraz nostalji yapıp, deniz kenarında oturduk.Sonra ne zamandır Bankalar caddesine uğramıyorum deyip, arkadaşımla soluğu Halk Bankası Karaköy Şubesinde aldık....Kapıda iki güvenlik görevlisi önce beni müşteri sandı.Tabi ben sadece binayı inceleyip eski sinema koltuğu tarzındaki bekleme koltuğuna yayılınca bıyık altında gülmeye başladılar.Güvenlik görevlileri ne düşündü bilemem ama ben kendimi başka bir zamana ışınlanmış gibi hissettim.Biraz oturup içeriyi izledim ve eski müşterileri çalışanları hayal ettim.Kim bilir ne zor şartlarda çalıştılar diye düşündüm.Şimdi bir dakikada yapılan işlemlere o dönemlerde saatler harcadıklarına eminim.Sonraki istikamet Salt Galata....Merkez Bankası binasının ( bir dönem bir hayli uğramışlığım var bu eski binaya) yanında yer alan Salt Galata'ya  açıldığından beri uğramak kısmet olmamıştı.Bu bina eski Osmanlı Bankası binası.Şimdilerde Garanti Bankası tarafından yenilenerek, kültür ve sanat kompleksi haline getirildi.





Binanın -1. katını süreli sergi olan "Osmanlı İmparatorluğu'nda Arkeolojinin Öyküsü" ile Osmanlı Bankası'nın müzesi paylaşıyor. Giriş katındaki kütüphaneye bayıldım.At  kendini oku kitabını.Üst katında mükemmel mutfağı ile Ca'd'Oro ve üçüncü katında açık arşiv ile sergi alanı.Eski bir Garanti çalışanı olarak emeği geçen herkesin eline sağlık diyor Garanti Bankası'na teşekkürü borç biliyorum.Eski bankam neylerse güzel eyler....)) Bu kadar banka ziyareti hayırdır Neval bankacılık günlerini mi özledin derseniz, tabi ki hayır benimki nostalji ve emeğe saygı derim.Daha fazla bilgi için  www.saltonline.org adresini inceleyebilirsiniz.....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...