9 Şubat 2012 Perşembe

Failatün failatün failün....

Edebiyat dersinden öğrendiğimiz meşhur aruz ölçüsünü bilmeyen yoktur.Lise yıllarında, sınavda dahi soru çıkan, ama benim faydası konusunda hala zihnimi meşgul eden, edebi bilgi...:)) Bu vezinler yerine aruz ölçüsünü daha iyi anlamak için ' tik tak tak tiki tak' da kullanılabilirmiş.Yani Layd Gaga'nın  'Po po poker face ,po po poker face'i ile  ritimleri öğrenme imkanımız varmış....:))  Kitap okumayı bu kadar seven bir insan olarak dersler de failatün döneminde içim bayılır ,fenalık geçirirdim.Eminim öğrencilerin bir çoğuna da şiir okuma konusunda tövbe ettirmiştir.Hayır ne işime yaradı bu aruz ölçüsü, cevap veren bir kişi bile çıkmaz.Oysa failatün ile kaybedilen zaman yerine, öğrencilere kitap okumayı sevdirmenin yöntemleri aransaydı, bugün çıkan istatistikleri alt üst etmez miydik?Dünya da en az kitap okuyan ülkeler arasında başı çekiyoruz.Japonlar yılda 25 kitap ( kişi başına düşen sayı) okurken ,Türkiye'de bu sayı 1.Almanya'da kitap okuma süresi günlük 23 dakikadan 18 dakikaya düştüğü için, yetkililerin önlem aldığını okuyunca bizdeki durumun vehametini daha iyi anlamıştım.


Günümüzde e-kitaplar,tabletler,Ipad ve mobil aletler ile bilgiye ulaşmak ,okumak çok daha kolay iken tablonun bu kadar kötü olması düşündürücü..Kitap okumayan insan insana,hayata yabancı olur.Okumak hayatın telaşı içinde sizi frenler, düşündürür ve sabrınızı geliştirir.Okumak aynı zamanda empati ve düşünce gücünüde arttırır..Dünyanın merkezi olmadığımızı gösterir.Ben insanların ne okuduğuna bakmam, kalitesi ile ilgili eleştirilere çok önem vermem.Çünkü hiç okumayan bir insana dünya klasikleri ile hadi başla demek, yeni ehliyet alan birine tır sürdürmek ile eşdeğerdir benim için.Önce okumanın kendisi hayatın içine yerleşmelidir.Sonra zaten okuma alışkanlığı ile ilk okuduğunuz kitapları bile beğenmez hale gelirsiniz.Kitap fuarında chick-lit kitap alan bir yığın insan görüp mutlu olmuştum.Gerçek edebiyatçıların yayınlanmasından bile rahatsızlık duydukları bu kitaplara, edebi değerleri olmadığı düşünülerek burun kıvrılıyor.Ben okumam çünkü bitirdiğinizde sizde hiç bir iz bırakmayan, sabun köpüğü kitaplardır.Ama okuyanı eleştirene, engel olana kızarım..Bırakın insanlar  okusun ,o alışkanlık yerleşsin; gerisi gelir ve bir süre sonra başka kitap arayışlarına yönelir zaten...Cümlemi Bacon'ın güzel bir sözü ile bitirmek istiyorum "Bazı kitaplar tadılmalı,bazıları yutulmalı bazıları ise çiğnendikten sonra hazmedilmelidir."







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...